Om os

Hvem er vi?

Om os

Her kan du læse mere om hvad Kulturhuset Islands Brygge er, hvad vi står for og hvordan du kan være med til at samarbejde med os og præge husets aktiviteter.

Fotograf
Palle Vedel

Et kulturhus på bølgelængde med byen

I Kulturhuset Islands Brygge møder vi hinanden til koncerter, teater, loppemarkeder, danseaftener, workshops, fællesmiddag, foredrag – eller over en kop kaffe ved vandkanten.

Kulturhuset Islands Brygge stod færdigbygget i 2002 og er tegnet af Fogh og Følner Arkitektfirma. Med en fornem placering ved Islands Brygges havnefront, ligger kulturhuset lige midt i Havneparkens smørhul med petangbanen og havnebadet som naboer. Kulturhusets midterste del er overdækket af en stor ”svævende” tagflade med vinduer fra gulv til loft, hvilket giver husets besøgende en storslået udsigt til vandet og Københavns havne-skyline. Husets arkitektur afspejler de ydmyge halvtage og tjærede skure, der tidligere møblerede havnefronten, dengang Bryggen var en sydende industrihavn.

Hvad er Kulturhuset Islands Brygge?

Kulturhuset Islands Brygge er et mangfoldigt og levende kulturhus, der har åbent alle ugens dage. Huset består af Salen, hvor størstedelen af kulturarrangementerne finder sted, selskabslokalet Lysthuset, mødelokalerne Solisten, Duetten, Trioen, Klangen og Symfonien, bevægelseslokalet Undergrunden og caféen Bryggens Spisehus. Udenfor mod havnefronten ligger husets dansegulv, der hver sommer byder op til dans under åben himmel alle ugens dage. Kulturhuset Islands Brygge danner årligt rammen om ca. 300 kulturarrangementer herunder koncerter, børnekultur, fællesmiddage, loppemarkeder, comedy, teater, dans, yoga, foredrag, møder, fester - og alt muligt andet.

Vi skaber kultur sammen med københavnerne

Mange af husets arrangementer sker i samarbejde med lokale ildsjæle, projektmagere, kulturaktører og foreninger. Hvis du er interesseret i at lave et arrangement eller en fast aktivitet i Kulturhuset Islands Brygge er du derfor altid velkommen til at kontakte os.

Mad og andet godt til ganen

Kulturhusets café hedder Bryggens Spisehus. Her kan du nyde mad og drikke med byens bedste udsigt over vandet, møde din nabo, hænge ud med vennerne og hygge med familien.

Hold dit næste event, møde eller fest i et af vores lokaler med udsigt til havnen

Mangler du et lokale til en konference, et møde, dit dansehold eller måske til et brag af en fest, så er det også noget vi kan klare. I Kulturhuset Islands Brygge bliver der holdt ca. 1000 møder og fester om året i vores lyse møde- og konferencelokaler og i selskabslokalet Lysthuset.

Kom forbi så ofte du vil – vi har (næsten) altid åbent!