Nate Smith + KINFOLK (US) – Jazz by the Sea 2022

Uanset om Smith spiller jazz, hiphop, rock eller R&B, så sker det med en sjælden kombination af kontrolleret urkraft og finesse, som uden problemer placerer ham i kategorien ”en af verdens bedste, nulevende trommeslagere”.

Smith er da også efterspurgt som sideman og har bl.a. spillet med musikere som Pat Metheny, Dave Holland, Chris Potter, José James, John Patitucci og Ravi Coltrane. I de senere år har Smith taget sig tid til sine egne projekter, bl.a. bandet KINFOLK, hvis debutalbum ”Postcards from Everywhere” (fra 2017) blev nomineret til hele to Grammy’er. Sidste år udkom opfølgeren ”See the Birds” (Edition Records), og anmelderne var ikke i tvivl; Nate Smith + KINFOLK er lige netop den musik, vi har brug for i disse år.

Jazz by the Sea 2022

Tag med på rundtur i jazzens mangfoldige verden, når Copenhagen Jazz Festival og Kulturhuset Islands Brygge til sommer præsenterer koncerter med musikalsk udsyn på havnefronten. Under temaet Jazz by the Sea inviteres publikum til otte forrygende aftener på en af festivalens største og mest populære scener.