Klub Geyser: Indianna Dawn / Ida Wenøe / Beamy & Pete

Kulturhusets faste singersongwriter-klub inviterer denne gang til tre koncerter der klinger af nordisk folk noir og indie country. Kom med til en hyggelig aften, hvor den gode sangskrivning og nærværende sceneoptræden er i centrum.

Indianna Dawn

Indianna Dawn er efterhånden gammel i gårde, når det kommer til den københavnske musikscene. De har ikke travlt, og nyder at pusle med musikken i deres eget tempo. Dette resulterer bl.a. i to nye udgivelser i 2022, hvor Indianna Dawn er tilbage i deres velkendte lydunivers med stadig stærke referencer til country/folk/indie genren.

Lyt til Indianna Dawn her (Spotify)

Indianna Dawn

Ida Wenøe

Ida Wenøe har over de seneste fem år, gennem hundredevis af livekoncerter over hele Europa og Nordamerika, opbygget et ry som en fremragende live-performer, sanger og sangskriver indenfor genren Nordic Folk Noir. Hun har skabt sit helt eget univers ved at sammenblande amerikanske forbilleder som Nick Drake, Sufjan Stevens og Leonard Cohen med sine danske rødder fra Carl Nielsen til Sebastian. Ida Wenøe vandt i november sin første Danish Music Award som "Årets Rootsnavn 2021".

Lyt til Ida Wenøe her (Youtube)

Ida Wenøe
Fotograf
Zarko Ivetic

Beamy & Pete

B & P is Beatrice Rosdahl and Björn Peter Thisell’s magic country duo. Performing mostly their own songs but also their favorite songs from other songwriters. Formed in 2022 to showcase Beatrice and Peters songs and the work with other bands Great Western Road (Beatrice) and Thisell and Björn Peter Thisell (Peter).

Listen to Beamy & Pete here

Beamy & Pete