Geyser by the Sea: Tania Naranjo (SE) + Lagun (SE)

Fyraftenskoncerter ved vandkanten med fri entré og masser af sommerstemning.

Kulturhuset Islands Brygges havnescene byder på koncerter med fri entré næsten hver fredag hele sommeren til Geyser by the Sea.

Geyser by the Sea er en gratis og sommerlig udgave af kulturhusets månedlige singersongwriter-scene Klub Geyser, og musikprogrammet byder på bands og solister fra ind- og udland indenfor genrerne folk, rock, pop, blues og country.

Kom og hæng ud, få en kold en fra baren og hør god musik i godt selskab!

Program fredag 24. maj

Kl. 16.30 Tania Naranjo (SE)

Sangerinde, koncertpianist og komponist Tania Naranjo har gennem årene skabt en unik musikalsk stil og klangverden. Tania er vokset op i Chile, hvor hun opdagede sin passion for det klassiske klaver og den chilenske folkemusik. Hun har spillet i mere end 25 år, bl.a. som solist i forskellige symfoniorkestre i Europa og Sydamerika og har komponeret musik for film og symfoniorkestre og debuterer i år som børneopera-komponist på Malmø Opera. Til Geyser by the Sea spiller Tania Naranjo numre fra tidligere albums samt fra det nye anmelderroste soloalbum ’Rosor’, hvor hun har skrevet musik til digte af Karin Boye, Edith Södergran, nobelprismodtageren Gabriela Mistral og Frida Kahlo. Det bliver en poetisk koncert i Naranjos unikke stil med farver af jazz.

Kl. 17.30 Lagun (SE)

Med drømmende lydbilleder toppet med et nostalgisk udtryk tripper Lagun ubesværet mellem dreampop, psych, 60'er til 90'er indie og shoegaze.

Duoen er blevet rost for deres måde at fange den distinkte skandinaviske indiepop-lyd og er allerede blevet bemærket af flere svenske og internationale platforme. 2022 var de også kandidater i GAFFA-prisen i kategorien “Årets uppstickare” (“Årets opkomlinge” / “Årets nykommere”). Duoen har base i Stockholm og består af Laura Lyth og Fredrik Sjöström.

Geyser by the Sea program 2024

Fredag 10/5

kl. 16.30                  Jacob Speake (trio)

kl. 17.30                  Sam Saylor