Emma Holten: Om værdien af omsorg

Hør Emma Holten tale om værdien af omsorg med udgangspunkt i sin debutbog ’Underskud’ torsdag den 23. maj kl. 19 i Kulturhuset Islands Brygge.

Økonomi bliver fremstillet som en eksakt videnskab. En målestok, der kan fortælle os om noget giver overskud eller underskud og dermed hvor meget værdi, det skaber for samfundet.

Men hvordan måler vi på omsorg? Den omsorg, der gives i sundhedsvæsenet, i daginstitutionerne, plejehjemmene og ikke mindst derhjemme og i familien? Bliver omsorgsarbejde opfattet som en underskudsforretning, fordi værdien ikke kan prissættes økonomisk?

'Underskud' er Emma Holtens første bog og handler om alt det, vi tager for givet, udpiner og mister, når vi ikke kan måle dets værdi. Økonomiens sprog er overalt. Når politikere, chefer og økonomer siger, der ”ikke er råd” eller noget ”ikke kan betale sig”, lyder det faktuelt og uangribeligt for de fleste af os. Men værdi er ikke enkelt at måle. Slet ikke værdien af omsorg.

Den nyslåede forfatter Emma Holten er en garvet samfundsdebattør og foredragsholder, der siden 2014 har arbejdet internationalt med feministiske dagsordener. Hun er en del af European Institute for Gender Equalitys ekspertforum og sidder i Human Rights Watchs råd for kvinders rettigheder.

Siden 2019 har hun holdt foredrag om feministisk økonomi og værdien af omsorg.

Praktisk info

Torsdag den 23. maj kl. 19 - ca. 20.30
Billetter kan købes i forsalg på billetto.dk til 50 kr. + gebyr.
Arrangementet foregår inde i Koncertsalen (lige til venstre, når du træder ind gennem hovedindgangen i Kulturhuset Islands Brygge).
Emma Holten bliver efterfølgende hængende til bogsignering.

PR-foto: Claudia Vega