DM I MIX 2024 + BINÆR (DK)

Scratch Copenhagen & DMC Danmark præsenterer DM I MIX! Du er inviteret med, når Kulturhuset Islands Brygge lægger scene til et intet mindre end legendarisk arrangement, når det officielle danske DJ mesterskab afholdes for 39. gang.

Lørdag den 31. august indtager DM I MIX, det officielle danske DJ mesterskab, Kulturhuset Islands Brygge. Mesterskabet afholdes for 39. gang og tidligere danske mestre inkluderer bl.a. Noize, Soulshock, Cutfather, Static, Shine, Ugerløse, Knud, Graded, Turkman Souljah, Credit og FMD. Sidste års mester blev Luke Rocc. Vinderen af DM I MIX 2024 repræsenterer Danmark ved det kommende DMC World DJ Championships, der afholdes i Paris i oktober måned.

Udover DM I MIX kan vi præsentere fuld koncert med en af de stærkeste rapgrupper i Danmark: Binær

Binær er en full-blown bromance mellem to af de mest lyriske og tekniske rappere herhjemme flankeret af en af spillets varmeste producere. Trepac og Mund de Carlo er makkerparret på mikrofonerne, og bag pulten har de Xeren, som bl.a. har produceret for Nøx og Tessa.

Efter gruppens corona-aflyste Roskilde Festival booking i 2020 gik de i studiet for at arbejde på deres tredje album, NIVEAU, der blev udgivet i april 2023. Albummet handler ikke kun om at træde et niveau op rent musikalsk, men også om at gå et niveau dybere i sig selv. Trioen sværger til håndværket og den unikke live-oplevelse, som de igennem et årti har gjort det umagen værd at dukke op til. De lover, at denne aften ikke er en undtagelse.

Aftenens vært er Peter PTA Aagaard.

Læs mere om DM i MIX 2024