Barbro (solo) + Slagger Lund & Olesen - Klub Soja

Indierock med følelserne udenpå tøjet.

BARBRO

At lytte til Barbro kan føles meget som at blive hvisket en hemmelighed. Siden sin debut med singlen ‘I’m fine’ i 2021 har Barbro udgivet en perlerække af ætsende ærlige kompositioner, der har sikret dem strålende anmeldelser og i ‘22 tilmed både Carl Prisen og en Steppeulv som “Årets Håb”.

Barbros sange formidler et socialt engagement i deres sårbarhed. Når Barbro indtager scenen hos Klub Soja i Kulturhuset Islands Brygge, er det samtidig med debutalbummet ‘Bad Choices’ i ryggen, og her er deres indre rock-rebel for alvor blevet sluppet løs. De nye tunge tracks skælver af internet-sarkasme og teenagesure fuck(!systemet!)fingre, men under den dystre meme-overflade lurer en genkendelsens glæde, der glimter allerstærkest netop dér, hvor nogen stikker ud.

”Barbro konfronterer alle sine dårlige beslutninger på det fremragende debutalbum” - Soundvenue

”Steppeulvens bogstaveligt talt sidste håb for dansk musik tager ingen dårlige valg” - GAFFA

SLAGGER LUND & OLESEN

To egenartede danske sangskrivere tager dette forår på tur sammen. Nye og gamle dansksprogede sange udsat for guitarer og uskønsang.

Om Slagger Lund

Slagger Lund – som er døbt Flemming Lund og også arbejder som digter og billedkunstner – har siden EP-debuten i 2018 spillet adskillige koncerter, bl.a på Radar i Aarhus og Hotel Cecil i København og har udgivet tre albums, alle med dansksprogede, særegne, poetiske tekster i fokus. En form for alternativ singer-songwriting, eller ‘moderne lejrbålssange deluxe’, som Slagger Lund selv kalder sin dansksprogede, skramlede DIY-genre. Slagger Lunds sange er både højstemte som salmer og uprætentiøst hverdagsgenkendelige, med poetiske sætninger der sætter sig permanent; her er humor og angst et nødvendigt samspil og et vilkår. I 2023 udkom albummet Maniak, som vakte berettiget opsigt blandt kritikere og kolleger og en voksende skare af følgere. Slagger Lund arbejder p.t. på et nyt album.

Om Olesen

Peter H. Olesen har spillet musik de seneste fyrre år. I duoer som Olesen-Olesen og De efterladte og tidligere endnu i bandet Greene. Under Olesen-navnet solodebuterede han i 2023 med det akustiske album Blues & salmer. Olesen forsøger at markedsføre sine sange for ‘nutidige viser’, men den betegnelse er han tæt på at være ene om at holde af. Melodiske sange med kraftig vægt på ordene – poesien og fortællingerne – er det i hvert fald. Olesen arbejder p.t. på et nyt album. Ved siden af musikken arbejder Peter som forfatter, og han har skrevet en række digtsamlinger og indtil videre fem romaner.

Praktisk info

Klub Soja præsenterer: Barbro (solo) + Slagger Lund & Olesen