Brett Perkins / Nicklas Burman / After the Goldrush - Geyser by the Sea

Geyser by the Sea er Kulturhuset Islands Brygges egen fredagsbar-oase lige ved vandkanten med gratis koncerter og masser af sommerstemning.

Kl. 16.30 Brett Perkins

California born, Copenhagen based award winning songwriter Brett Perkins has traveled to 29 countries so far as a performer, with songs and vocals appearing on over twenty commercial releases, including the number co-written debut single 'Breaking News' with Sony Denmark artist Mads Langer, numerous film and TV placements (MTV’s Road Rules, NBC Movie Of The Week, ‘Anna Pihl’, etc), awards (1st Prize, Great American Song Contest & Australian Song Contest, etc.) and widespread international airplay.

Kl. 17. 20 Nicklas Burman

Nicklas Burman er en alsidig sangskriver med et massivt bagkatalog oparbejdet gennem mere end tyve års kærlig brydekamp med det danske sprog. . Burman har tre soloudgivelser bag sig; “celle no 5” fra 2011, “er det mon her?” fra 2015 og ”En Form For Orden” fra 2018.

Før var Nicklas Burman frontmand i ”Riffelsyndikatet”, som vel bedst kan beskrives som et forsøg på at genindføre den politiske sang i ’00erne pakket ind i old school hard rock. Det lykkedes at tirre A.P.-Møller-koncernen ved først at hedde A.P.-Møller Band og dernæst efter henvendelse fra rederiets juridiske afdeling at skifte navn under stor mediebevågenhed. Riffelsyndikatet indspillede ”skipper Clements Morgensang” til Henrik Marstals projekt ”protestsange.dk” og spillede på Roskilde Festival i 2008.

Der er sket meget siden 00’erne, og i dag har Burman lagt protestrocken på hylden til fordel for mere personlige og billedskabende sange.

Burman optræder med akustisk guitar og mundharpe og til tider med sin gode musikalske sparringspartner, Thor Boding, på kor og bas

Kl. 17.50: After the Goldrush

Om Geyser by the Sea

På næsten alle fredage i maj, juni og august, når klokken slår fyraftenstid, kan du komme til Geyser by the Sea, hvor livemusik, kølige drinks og god stemning nydes udendørs lige ved havnefronten uden for Kulturhuset Islands Brygge.

Bryggens Spisehus’ udendørsbar har afkølet rosé, cocktails, vand, øl og lækre snacks klar.

Og Klub Geyser sørger for, at musikken har den helt rigtige sommervibe og præsenterer både garvede og upcoming bands og soloartister fra ind- og udland.

2300 København