Salsa Jam feat. Cordero & LGD

Kom og dans til cubansk salsa og latinmusik fra et af Europas bedste salsaorkestre!

Cordero & LGD har udgivet ikke færre end 10 albums, vundet 3 World Music Awards og turneret i både Europa, USA og Cuba. De har 30 års jubilæum i år, siden de optrådte for første gang til "Festival de la Calle Ocho" i Miami og kom hjem med en pladekontrakt. Dette førte til udgivelsen af debutalbummet "Rompiendo el hielo", som kom på hitlisterne i USA, Colombia og Mexico. Orkestret har siden optrådt på de fleste danske festivaler og spillesteder, samt rundt omkring i Europa og Cuba.

Først på aftenen er der som sædvanlig intro for begyndere og let-øvede, samt danseshow med Reinier Leme & Laura Viljamaa i pausen.

PROGRAM:
19.30 "Las Musas" (latin-duo) i caféen
20.00 dørene åbnes til koncertsalen
20.25 salsa-intro med Reinier & Laura
20.45 åbent dansegulv
21.30 Cordero & LGD (1. sæt)
22.20 danseshow med Reinier & Laura + salsatek
22.50 Cordero & LGD (2. sæt)
23.50 salsatek
01.00 tak for i aften

DJ's: Sergio Bedoya og Jacob Speake spiller old-school salsa, timba, og cubansk son, samt lidt bachata og merengue.

Cordero & LGD består af:
Jorge Cordero: sang/guitar
Tony Moreaux: congas/percussion
Yannik “Vikingo” Hartig: trommer/percussion
Henri Benitez: bas/kor
Mick Cordero: klaver
Piotr “ Ziarek” Ziarkiewicz: trompet
Jakob Johansen: trombone/kor

Praktisk info

Lørdag 25. maj kl. 20
Aftenen begynder med danseintro

Billet: 140 kr. + gebyr / Køb i døren: 160 kr.
Studerende: 100 kr. + gebyr / 120 kr. i døren

Kulturhuset Islands Brygge